lördag 10 oktober 2009

Hemma


Denna helg är vi faktiskt hemma, tro det eller ej. Igår när jag lade mig i sängen sa jag till sambon, att det känns jättelängesen som vi la oss i sängen hemma för att vakna i lugn och ro på morognen, utan att vara på väg. Det är jättelängensen, sista två gångerna vi sovit hemma har det varit full fart direkt från uppstigning, antingen för att åka till Kanonudden eller för att ordna fest. I helgen blir det mer lugnt och stillsamt. I och för sig ska vi ut på Kanonudden en sväng på eftermiddagen för att visa sambons föräldrar vårt drömställe, de har bara varit där innan vi har gjort något alls och det ska bli kul att se vad de tycker. Sen blir det en lugn middag och fotbollskväll. Imorogn ska vi fira Ella som fyller tre år på tisdag, passar på att ta kalaset i helgen när ändå farmor och farfar är här. Dessutom är det skönt att göra det på helgen, även om vi inte blir så många.

5 kommentarer:

keb sa...

Det är skönt att sova i hemma sängen ibland.
Det kände jag i går när vi kom från stugan.
Vi har sovit i husbil i ett halvt år under stugrenoveringen
april-oktober,
men nu har vi in vintrat husbilen och flyttat in i stugan

keb sa...

oj så lik Ella är sin mor när hon var lika gammal som Ella är nu!
Jag ser det på inlägget du har om henne när hon sitter och friseras

Anonym sa...

Grattis till Ella på 3 årsdagen (om en kvart ca)

Kram kusin M

keb sa...

Grattis Ella på på din 3-årsdag!

Anonym sa...

Hej Ellas mamma! Minns du mig? kan du mejla?
:-)
/B
birgitta.wiik@kuriren.com