fredag 24 april 2009

Usch för våren...

Känns det verkligen som, jag gillar vår med ljuset, trädgårdsarbete och allt man får lust att göra, men det förstörs av pollenallergi. Jag har inte så mycket besvär eftersom jag äter medicin, men allergin tar verligen på energin, allt jag vill göra men inte orkar, det känns som om jag bara vill ligga i sängen och sova hela tiden. Sista veckan har verkligen varit blääää, jag orkar inte nånting, Sambon jobbar hela tiden eftersom han har högsäsong snart och dessutom har jag kört fast på jobbet. Fick besked i förra veckan om att vi inte får några pengar från Sveriges kommuner och landsting för att arbeta med jämställdhet. Jag har arbetat som en tok med ansökan och den är bra, men beslutet från politikerna räcker inte till....så all luft gick ur mig på jobbet så nu vet jag inte riktigt var jag ska fortsätta eftersom jag egentligen vill arbeta med jämställdhet.

Fy vad mycket klagande det här blev, trots att det är fredag och allt...men jag tror att det kommer att kännas lite bättre efteråt.

3 kommentarer:

Kusin M sa...

Jag visst måste man få "spy" ur sig ibland, bättre att släppa ut än att hålla det inom sig. Snart vänder det skall du se!

Just nu har vi så trist med all smustig snö...när man vet att de nästan har sommar i södra sverige.

Min dotter har också pollenallergi, men den har inte gett sig till känna än.

KRAMAR!

keb sa...

Man måste få tömma ibland.
Polllen tid igen ja usch det ä r jobbigt!

Anonym sa...

Trist att ansökan inte gick igenom men vad var det med att politikernas beslut inte gick igenom? Förstod inte riktigt. Jobbar också med jämställdhet!
Hälsn Kia