fredag 3 april 2009

Fredag igen!!!!

Trots att veckorna går så fort är det alltid underbart med fredag. I helgen ska jag försöka få ner alla mina frön i jorden (jo jag vet att jag lovat att plantera mindre, men jag har köpt på mig alldeles för mycket i alla fall) och få ner pelargonsticklingarna. Jag ser verkligen fram emot lite trädgårdspyssel inför den kommande säsongen trots att snön vräker ner utomhus. Det känns faktiskt som om våren och sommaren är nära. Men än så länge är det vinterbilder på flickorna som gäller, här åkte de bakom skotern och tjöt av skratt nästan hela tiden.

Sambon har sålt skotern och sitt extraprojekt (en Saab han köpt för att sälja) och förhoppningsvis lyckas han köpa in en ny skoter så att v i hinner använda den innan säsongen är slut. Han tillbringar i alla fall TIMMAR vid datorn och surfar på Blocket, så nån gång ska han väl lyckas hitta och köpa en skoter.

3 kommentarer:

keb sa...

Det är en härlig tid nu ! jag gillar våren mest av alla årstider faktiskt.
Då alla förhoppningar finns kvar för en bra sommar med mycke värme osv..
Hoppas ni får tag på en skoter innan säsongen är slut det är ju nu man har mest nytta av en.

Kusin M sa...

Ja både helger o veckor går så vansinnigt fort nu. Vi äger en halv skoter tillsammans med pappa, men vi har eg aldrig varit särskilt skoterintresserade. Men de är bra att ha för att få med sig allt på vinterutflykterna, dessutom gillar ju barnen att åka en sväng ibland.

Anonym sa...

Det kan väl inte vara så svårt att hitta en skoter, det verkar finnas hundratals skotrar till salu, bara i Kalix, som är Sveriges tätaste skotersamhälle. /ibw