torsdag 9 april 2009

Glad påsk

Så var det påsk...skönt med lite längre ledighet än en helg. Jag är hemma redan idag och förbereder mat och packar inför färden till Kanonudden. Låter som om det är jättelångt, men det är en hel del som ska med när man ska vara lite längre, inte minst all mat. Det är nästan löjligt hur mycket mat jag har, dessutom lär mamma ha lika mycket. Det blir nog inte att göra annat än att äta. hoppas i alla fall att vädret blir bättre än just nu...det snöar lapphandskar ute.

Påskpynt och påskpyssel är verkligen inte min bästa gren, jag är glad om jag lyckas få några vippor i ett irs. I år har jag fakstikt köpt ett äggmålningsset på Dollarstore, färdiga mallar, färg och pensel i ett. Tänkte att Ella ska få måla sina första ägg. Påskriset ska vi ha utomhus vid husvagnen eftersom jag är allergsik mot björkpollen, dumt att utmana ödet.

Det blir sista helgen på Kanonudden utan att göra nån nytta. Hela våren har vi bara glassat omkring och myst där. Nu blir det några helger hemma och sen blir det att börja inreda bastun där ute så att vi kan inviga den någon gång. Vi får väl se vad som händer med huset eftersom Vittjärvshus som vi hade kontrakt med gick i konkurs i januari, vi väntar och ser om någon kommer att ombilda företaget, annars måste vi hitta någon annan som kan bygga huset. Men den dagen den soregn...

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken underbar bild på dig, dina föräldrar och Önska!!

Katarina sa...

Vi önskar er alla en riktigt underbar Påsk!!! Många kramar vännerna i Farsta

Mys liv och hem sa...

Härligt med utegrillning.Vad tråkigt med husföretaget.Ha en skön påsk

Anonym sa...

Ni ser ut att ha haft en riktigt skön dag. Ha det så bra. Kram från Marianne med familj i Kiruna.