söndag 8 mars 2009

Var är vårvädret????

Jo, visst har vi haft nån helg med sol, men vi saknar värme och sol i kombination. Mars ska ju vara den månad som vi har underbar vårvinter med gnistrande dagar, men vi saknar det ännu. Men inget on som inte har något gott med sig, i helgen har vi varit hemma och det har varit skönt. Trevligt umgänge med vänner på fredag kväll och en skön lördag hemma, brödbak och kusinen från Stockholm med ny flickvän på besök. Skönt att inte dra iväg någonstans utan bara vara hemma. Idag få vi se vad det blir...ikväll ska jag i alla fall iväg och fira Internationella kvinnodagen på Nolia där Magdalena In de Betou uppträder. Egentligen borde jag plantera om blommor och klippa pelargoner, men jag vet inte om jag orka ta fram jorden, det blir så stökigt av det.

Snart är det i alla fall dags att börja plantera frön, i år har jag bestämt mig för att vänta lite, om man sår dem i mitten av mars, måste växthuset igång redan i början av april för att inte plantorna ska dra iväg och bli rangliga. Startar man växthuset i början av april så blir det rätt dyra tomater... så jag har lovat Sambon att skjuta lite på växthus premiären i år. Jag ska verkligen försöka ta mig i kragen i år när det gäller antal plantor och sorter som jag ska så. Jag behöver inte så mycket krukor ute eftersom vi fömodligen kommer att vara på Kanonudden mycket i sommar och då är det skönt om man inte har så mycket att sköta om här hemma. Men vi får väl se hur det går... man kan ju plantera i såna krukor som går att ta med sig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar också de soliga vårvinterdagarna. Vi har inte åkt så här lite skidor/slalom på flera år.

Kram

Anonym sa...

härligt nu har vi marsmånad här
nu fattas bara solen.

Anonym sa...

Jag längtar efter varmare väder, tycker vintern är alldeles för lång.

Mys liv och hem sa...

Jag vill också ha sköna varma vårdagar.Snart kommer de.Jag åker till Florida i april så jag kommer att få njuta av sol.Härligt.Ha det bra

Anonym sa...

Vi längtar också efter vår, men får bara mer och mer snö trots avsmältningar emellan... Vilken fin engelsk pelagon!!!