måndag 16 mars 2009

Hektiska veckor

Det är längesen som jag har haft så hektiska veckor på jobbet. Jag har jobbat intensivt med en ansökan om pengar för att arbeta med jämställdhet i Pitå kommun. Ansökan skulle vara inlämnad till Sveriges kommuner och landsting i söndags (skickade den i fredags) så nu känns det som om jag vädrar morgonluft. Arbetet har gått riktigt bra och jag är supernöjd med mitt arbete. Om vi får pengar innebär det att jag kommer att arbeta enbart med jämställdhet i kommunens verksamheter under 1 1/2 år och det känns oerhört spännande...och läskigt. Nu ska jag hinna ikapp med allt annat som har varit lågprioriterat under en tid. Dessutom kanske det blir energi över till att få undan lite saker hemma också. Pelargonerna blev i alla fall omplanterade förra helgen...men nu är det dags att plantera sticklingarna...det tar aldrig slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu kanske du kan slappna av ett tag när du inte längre själv kan påverka utgången av beslutet. Hoppas det går bra med ansökan så du inte kämpat förgäves.

Jag har också mycket på jobbet nu, snart kvartalsbokslut och en flera andra projekt med deadlines.

I år tänker jag inte byta blomjord, jag hoppas att jag minns rätt att jag gjorde det ifjol.

Kram!