måndag 7 april 2008

Tillbaka i verkligheten igen

Nu tror jag att vi är friska allihop. Jag har ätit penicillin klart och de andra verkar slippa halsflussen. Skönt.... Veckan blir hektisk med jobbet, Luleå imorgon på utbildning och mässa i Umeå onsdag och torsdag, sedan skönt med en ledig fredag. Helgen var mysig i husvagnen på tomten fastän vädret inte var så bra och dessutom lyckades vi få husvagnen därifrån utan problem. Förra året gjorde vi det för sen och fastnade på vägen (lerig sörja) med både traktor och husvagn.

Översnöad skoter, men startar ändå...
Nu har jag dessutom fått igång växthuset, blommorna behöver planteras om men det hinns inte med nu veckan, kanske till helgen. Men det är verkligen en speciell känsla att få all plantor på plats och vara inne i värmen när det snöar och blåser ute...nu är det inte långt kvar till riktig vår. Snart är det trädgårdsmässa i Umeå och där ska jag vara med storplånboken med mig... jag älskar trädgårdsmässor, finns verkligen hur mycket som helst som jag inte behöver men som jag ändå köper...sen får jag problem vart jag ska plantera allt, men det är lätt att glömma när utbudet är stort.
Nyplanterad ruccola, nu är den snart dags att äta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rucola MUMS!!! En av de få saker jag satte i landet förra sommaren.

Hoppas nu att ni o vi får fortsätta att vara friska nu.

Roligt att du även är tillbaks på nätet!

Anonym sa...

vad skönt att ni är friska.
kul med mässa, hoppas att du hittar *bara* det du behöver :-)
ester är född i augusti, hon blir 20 månader nästa vecka.

vi hörs igen
kram

Anonym sa...

Välkommen tillbaka igen!
En sån enorm kreativitet.. Du gillar verkligen trädgårdsarbete.vi var och hälsa på eva i gbg ( min syster Märtas dotter)hon hade verkligen gröna fingrar som du.
Snön har inte gett upp än här heller det kom minst 5cm i natt. Är rätt trött på den varan vid det här laget.