onsdag 5 mars 2008

Frösådd och pelargorner

Nu har jag planterat nästan alla frön som jag har beställt. Jag måsta ha haft nån form av hjärnsläpp när jag beställde frön, jag har hur mucket frön som helst, blommor, kryddor och grönsaker. Men det är roligtatt se dem gro och växa. Så snart de har grott och kommit upp litegrann, flyttar jag ut allt i växthuset, värmefläkt på natten och sol på dagen gör susen för plantorna. Däremot inte för elräkningen...men det kan jag leva med, sambon är tveksammare i alla fall just nu. Men i sommar när han äter tomater från växthuset tycker han nog att det är värt kostnaden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att få pyssla med sin hobby! Jag har bara försått fröer en gång, glömde bort dem ett par dgr o allt torkad bort :(
Men i landet ute brukar det gå bättre, fast landet har minskat från år till år..

Anonym sa...

du verkar ha riktigt "gröna Fingrar"

Ellasmamma sa...

Jag älskar att plantera frön och hålla på med blommorna ute, men inomhus har jag definitivt svarta fingrar, alla krukväxter dör för att jag glömmer vattna dem.