tisdag 11 december 2007

Nu får det lov att bli jul

Julstressen har infunnit sig...precis som den gör varje år. Jag borde ha lärt mig efter alla år, men icke. Jag fårstår faktiskt inte varför jag alltid blir stressad i december. I år är det mycket på jobbet, sjukt barn och sambo, känns som om jag ligger efter med allt... men egentligen tror jag inte att det är yttre faktorer som stressar utan att den finns inom mig. Jag varvar upp mig för allt, även saker som jag inte bryr mig om annars, men den här årstiden är de ytterligare en droppe i vattenglaset. Förhoppningsvis hinner julen gå över innan vattenglaset är fullt, vissa år har det inte varit så. Värst var det år då jag gick in i väggen den 15 december och var helt sjukskriven i fem månader. I år tror jag dock att jag klarar det bättre, jag är ju trots allt hemma med Ella två dagar i veckan och dessutom är det mycket helg innan det blir julafton. Jag tycker att juldagen är årets skönaste dag. Jag kan fortfarande njuta av allt runt julen, men själva julafton är avklarad.

Oj redan nu känns det bättre...det är skönt att få gnälla av sig lite, det gör att man får saker i perspektiv.
Men det finns några som i alla fall är glada redan nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också låg stresströskel..man måste sänka sina ambitioner och hitta en balans o harmoni i livet, tänka på sig själv oxå. Kul att se mer av ditt fina kök!

Anonym sa...

Håller med den förra talaren. Sänk ambitionerna. Allt behöver inte vara så perfekt. Man får faktiskt ett mycket roligare liv utan alla skyhöga krav. Livet ska njutas!

Finns väl inget mer spännande än att se barnen på julaftonen. Som det tindrar i ögonen av all spänning och förväntan.