fredag 14 december 2007

Julgranen

Jo, vi har klätt julgranen, tio dagar innan julafton står den på plats i vardagsrummet och lyser och glittrar i all sin prakt. Jag vet att det är lite tidigt, men så är det ibland...näe vi klädde den igår eftermiddag eftersom bonusdottern åker till amma idag och kommer inte tillbaka till oss förrän dagen innan julafton. Det är jätteviktigt att hon är med och klär julgranen för annars får jag göra det själv (Sambon ansvarar för att få upp ljusen i granen , resten tycker han är trist). Efter ett ijnledande kaos, där både jag och bonusdottern fick varsitt utbrott och funderade på att skippa julgranen så kom vi igång. På med julmusik och så alla kulor upp i granen (vi har oerhört mycket julgranspynt eftersom det kommer från både mitt och sambons tidigare liv) men granen blir glittrande och flörtrollande vilket är det viktigaste. Även Ella tyckte den var förtrollande, hon kröp raka spåret fram och försökte få ner en röd julgranskula, trots alla ajaj och nej från resten av familjen, men hon tröttnar väl till slut på att försöka (antingen blir hon less eller får granen över sig, hur som helst slutar hon väl).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skall nog oxå klä granen i helg så man hinner njuta av den!
De ömtåliga kulorna längst ned är väl bra ett tips för en barnfamilj!?

Anonym sa...

Hejsan!
tänkte lämna lite spår efter min titt inne på din blogg
fint du har det här!
Antar det är samma hemma hos er...
Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!
jag som önskar är faster K
i västernorrlands län

Mys liv och hem sa...

Jag försöker hitta energin till att klä vår också,men det går trögt.Roligare att drömma sig bort i bloggar just nu ;).Ha en fin tredje advent

Anonym sa...

Vad fin den blev. Saknar plats för en gran, trots att jag själv huserar över 75 kvm.
Kan sakna juldoften som en riktig gran sprider omkring sig.