tisdag 17 januari 2012

Anti-dag

Idag har jag en sån där anti-dag som innebär att allt känns blää och emot. Känns som jag bara vill dra härifrån och skita i arbetet och alla som inte svarar på de mail som man har skickat för femte gången och de som inte dyker upp där de ska och de som inte vill fast de säger det.
Dingle
Nä, jag tror hellre jag vill till Irland och åka runt på vägarna som kantas av stenmurar, smargadgrönt gräs och en luft som är full av små droppar och som luktar kolröt. Sitta på en varm pub med ett glas Murphys och läsa en bok...
mycket hellre det än att sitta här och driva ett jämställdhetsarbete som går tungt framåt och som tydligen ligger bland de sista punkterna i prioriteringsordningen just nu. Tur at jag ska utbildninge med ett engagerat och kul gäng de kommande två dagarna så att jag får igen lite energi för arbetet och förhoppninsgvis lust att fortsätta driva det framåt.

Inga kommentarer: