tisdag 6 januari 2009

Nytt år och nya vanor


Nu byter jag ut detta...

Jo, som vanligt den här tiden på året är motivationen för att ta tag i sitt liv på max. Jag har varit ledig i drygt två veckor och det känns verkligen som en halv evighet...Jag ser fram emot att börja jobba på torsdag, komma in i rutiner och sluta äta allt som är onyttigt. Julledigheten och alla helger har varit toppen, ägnat mig åt många timmars slöande, några promenader och umgänge med familjen.

Men nu ska jag verkligen ta tag i livet igen. I höstas gjorde jag ett ryck och började äta nyttigare och bättre, motioner mera och tappade några kilon i vikt och himla så pigg jag kände mig. Så det är verkligen en motivationsfaktor, att allt blir roligare med bättre mat och mer motion...så nu börjar jag igen!!!
...till det här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alla tiders med grönsaker.
och härligt att det är slut på en mörk tid och julen med allt onyttigt som hänger ihop med den.
Nu väntar våren och inspirationer spirar i kapp med sol och värme...

Anonym sa...

Ja här skall också stramas åt, jag börjar med godisförbud i månad, sen får vi se..

Anonym sa...

Stora remmen skall dras åt ordentligt, munnen skall stängas (kanske inte helt)men för godsaker och onyttigt. Motion, motion, motion.

Anonym sa...

Vi är många som väljer den vägen nu. Blev för mycket godsaker i december... känns som om de fortfarande står en upp i halsen.

Anonym sa...

Här är en till som drar år svångremmen ;-) Har gått till och från jobbet i två dagar (tänk att det skulle ta över ett år innan det blev en verklighet... Önskar dig all lycka till Lena! Vi får peppa varandra!!

Anonym sa...

Hej hoppas det går bra! Mitt godisförbud har hållt i sig, men jag har ju inte fikaförbud...fast jag borde. Har en liten hälsning till dig på min sida!