tisdag 12 augusti 2008

Trött tjej


I helgen har vi jobbat på ute på Kanonudden, det är mycket timmer och ved som ska tas tillvara innan allt annat arbete börjar där ute. Pappa och Ella har kört traktor och jag har agerat timmerarbetare. Det är en skön känsla när man står med en timmerkrok i handen och får den att fästa på timmerstockar som är 50 cm i diameter, känns verkligen som om man arbetar på riktigt. Visst är det fånigt att känna att man arbetar när man gör något "manligt" arbete, medans laga mat är inte "riktigt arbete" utan något man pysslar med lite på sidan om. Hur som helst, timmerstockarna blev staplade på hög, jag fick kondition och Ella fick åka jättemycket traktor, fast ibland blev hon lite trött av det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt och GRATTIS till sommarhuset! Kram vännen, och ett big SORRY att jag är en så dålig besökerska just nu.....så lite tid....
men jag har dej i mina tankar, titt som tätt, särskilt då jag ska välja en ny bok!
<3 <3

Anonym sa...

Du har en poäng där om vad som räknas som arbete och inte. Det är dålig kred för att ta hand om barenen, städa, laga mat o diska..
Men visst kan det vara skönt och känna att man arbetat fysiskt hårt ibland.