torsdag 21 augusti 2008

Min lilla stora flicka

Sommarflickor....
Igår blev den stora flickan sex år gammal och är numer stora damen. Tänk att hon var ett år och tio månader (som Ella är nu) när jag träffade henne första gången. Helt otroligt vad tiden går... Hon har också börjat på fritids och slutat dagis och nästa vecka börjar det på allvar, sexårs...skola... Idag när jag lämnade henne där för första gången slog det mig vilken stor förändring det är för henne. Från att ha varit på samma dagis i mer än tre år blir det plötsligt en ny miljö med nya barn och fröknar...nya krav och nya lokaler. Inte under igt att hon var helt slut i tisdags som var första dagen. I hennes ålder har man ju inte gjort så många saker soom innnebär något helt nytt. Jag blir så stolt över henne när jag inser att hon tar sig an den nya uppgiften med nyfikenhet och glädje istället för att vara rädd. Inte är det alltid så lätt när man bara är sex år...fast så ser inte hon det, hon är ju SEX ÅR och stor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj vad tiden går fort!Jätte fina tjejer båda två.Ella är mycke lik dig på det här kortet.Minns dig som liten och ursöt..och en hejare på at prata.. Det gjorde du tidigt.

Anonym sa...

Härlig bild!!! =)
Min A har också börjat på fritids nu och har fullt upp att lära känna nya kompisar. Han är oxå helt slut om kvällarna.

Kram!

Mys liv och hem sa...

Tiden går så fort och det är på barnen man ser det bäst.Spännande med nåt nytt.Jag ska ha Me&I party den 10/9 kl 18.30.Du är jättevälkommen då om du har tid och lust.Ha en skön helg!