tisdag 12 juni 2007

Vädrets makter påverkar

Vilka fantastiska veckor vi har haft här, högsommarvärme redan i juni. Skönt med värmen, men det gör att min motivation att göra saker inomhus är ytterst begränsad, mycket skönare att sitta i skuggan och leka med bäbisen. Men igår var vädret "bättre" i alla fall för inomhusarbete. Köket börjar likna ett kök och jag lan nu börja ställa in saker i skåp och lådor, möblerade mitt nya hörnskafferi och upptäckte att det fortfarande ser tomt ut fastän jag ställt in allt som vi hade i förrra skafferiet. Det är en skön känsla att faktiskt se vad som finns i skafferiet. Min nya induktionshäll är en dröm, den kokar upp vatten lika fort som vattekokaren gör, det gäller att inte gå ifrån för då kokar det över, har testat det.

Ella växer och frodas och imorgon blir hon åtta månader, det lilla livet. Även hennes liv har blivit roligare, det är ju bättre att kunna sitta och leka med saker åka åla runt lite, än att ligga stilla på golvet. Hon har även fått sina två första tänder....wow nu är hon ingen pyttebäbis längre. Men hu vad fort det går, inte ens syrrans nya bäbis är pytte längre utan en rejkäl klump på fem kilo, fast han bara är två och en halv månad. Jag har aldrig förstått förut hur fort tiden verkligen går när man har små barn, alla har sagt det men nu är det ett faktum...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänta bara...igår hade jag en baby och idag har jag en man i målbrottet ;)