onsdag 4 november 2009

Byggare Bob

Jo en riktig byggare Bob har min sambo blivit, han tillbringar all tid han bara kan på Kanonudden och snickrar i bastun och det är helt otorligt vad han lyckas åstakomma. Han är ju torts allt ingen snickare till yrket, men det är få saker han undviker att ta sig för. Snickra, lägga plattor, måla, grovplaner med gravmaskin, allting, sen går det kanke inte alltid så fort. Men så är det ju när man lär sig saker samtidigt som man gör det. Det mest irriterande, tro jag , är ändå att han har så mycket energi över hemma också, han liksom studsar fram. Inte kul när man själv helst vill krypa under en filt framför TV:n hela tiden. Tur i alla fall att någon har energi. Det blir fint på Kanonudden fast just nu känns det som om jag inte vill vara där så mycket, fort blir det mörkt, det är lerigt och sambon är bara i bastun och snickrar. Jag och barnen kommer att vara hemma i helgen och så får sambon åka mellan istället, som tur var är det ju inte så långt (Tar 40 minuter hemifrån).

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag förstår känslan, när man själv helst bara vill slappa medans den andra far runt som en duracellkanin.. :S

barbro sa...

Nämen himlar så fint hus ni har byggt, här händer det saker minsann! Jag är på G nu förutom att jag fått virus i min dator. Roligt att läsa ikapp i alla fall, var ligger Kanonudden, aldrig hört talas om tidigare =) kram

Anonym sa...

Vad roligt att han vill snickra, du kanske kan hjälpa honom med snickeriearbetet, det är ganska roligt att träffa spiken m m.