måndag 28 september 2009

Äntligen

Äntligen har vi landat... hemkomna från en skön resa till Mallorca, havet supervarmt, mycket åska och regn och 48 mil runt ön. Det var bra att vara på semester och ännu bättre att komma hem. nu knss det somo m det är höst på allvar och att jag verkligen kan njuta av det. Jag gillar hösten, men i år har jag inte haft tid att vara i den.

Huset på Kanonudden rullar vidare och nu ser det verkligen ut som ett hus,plåttaket är på plats, innertaket nästan klart och till och med stuprännor hänger där de ska. Men det är ju inte så länge kbar tills snickarna ska vara klara, den 23 oktober är det besiktning av deras del i arbetet och sen är det "bara" vårt kvar. Så här nära har vi aldrig varit att ha det klart...
Sambons arbete i bastun går också framåt, sakta men säkert. Han har lovat att vi ska kunna inviga den när vårsäsongen börjar...sen är ju bara frågan om hans vårsäsong börjar samtidigt som min. men det återstår att se. Allt tar den tid det tar och vi försöker att inte stressa med alla grejer utan att njuta av livet. Sen lyckas vi väl med blandat resultat.












5 kommentarer:

keb sa...

väkommenhem från sem jag seratt huset växer fram härligt!
och vilket underbart läge!

Katarina sa...

Vilken superhärlig syn!!! Fantastikt fint hus!! Ser verkligen fram emot att komma upp och bo i det!! ;-)

Kusin M sa...

Oj oj så fint det blir!


Kram

Kusin C sa...

Trist med vädret när man väl åker utomlands på semester.

Vilken fin stuga ni får! Hur många kvm stor blir den?

Anonym sa...

det blir bättre och bättre, jag tror att du börjar längta efter sommaren