fredag 3 juli 2009

Trädgård på Kanonudden


Det är svårt att hålla sig från odlandet även om vi har mycket annat att göra på Kanonudden. Hemma har odlingsintresset varit svalt i sommar utan istället har krukor med blommor och kryddor hamnat darute. Igår gjorde jag även i ordning ett mini trädgårdsland, gräslök, salvia, rädisor och sallad för eget bruk. Så smånongom vill jag ha ett stort trädgårdsland, potatisland, jordgubbar, fruktträd, bärbuskar och ett jätteväxthus där. Men det får nog dröja några år. Känns som det är mycket annat som ska göras innan dess. Vi har lite svårt att komma igång med snickrandet i bastun, i och för sig har det ju varit nog så varmt för att börj arbeta inomhus, men det är ändå lite motigt. Det kan bero på att bastun är full med material som måste ut först och sen gäller det att komma på var man ska börja, men det kommer nog. Min "riktiga" (har tjuvstartat med en riktig långhelg, förra helgen) semester börjar ju idag, så vi har några veckor på oss innan grunden och huset kommer (månadsskiftet augusti-september).

1 kommentar:

Katarina sa...

Oj vad fint! Ha en riktigt skön sommar och semester hjärtat! Jag jobbar veckan ut... sen är det min tur...