måndag 1 juni 2009

Jag har inte glömt


Nä, jag kommer fortfarande ihåg att jag bloggar men tiden räcker inte riktigt till just nu, dessutom känns det inte som om jag vill hänga framför datorn jämt den här årstdien. Det är verkligen en härlig tid på året, ljust hela natten och allting bara exploderar. Timmarna räcker inte till för att arbeta, fixa hemma och vara på Kanonudden, men jag gör så gott jag kan.
Hemma är det snart klart inför sommaren, jag ska lasera en altan till, sätta ner allt i växthuset och plantera krukor och frön och sambon ska måla en balkong, sen kan vi ägna all tid på Kanonudden. I helgen har vi varit där och njutit och gjutit, njutit av vädret och och gjutit ett golv för att vi ska få ordning på vattnet. Nu är det nära, snart har vi eget vatten där. Sambon har också börjat lite smått i bastun, men först måste vi flytta på lite grejer och röja lite innan vi kan börja snickra på allvar. Fram till midsommar kommer bi "bara" att vara där ute på helgerna, men efter det blir det nog att vara även på veckorna, jag har ju inte så långt till jobbet så det fungerar ju att pendla.

3 kommentarer:

Kusin M sa...

Började just undra...nää det är rätt o riktigt att bloggar när du har tid och lust, börjar man känna press då är det inte roligt längre, och roligt skall det vara!

Katarina Swahn sa...

Älskade vän! Vi drömmer oss fortfarande tillbaka till vårt besök hos er i Piteå!!! Vi förstår mer än väl att ni vill spendera den mesta tiden på Kanonudden! Vilket ställe! Det blir bara bättre och bättre! Hoppas att allt är bra med er!! Kramar från Katarina med flock

keb sa...

nä det är ju så...det finns mer än blogg på sommarn...